Aaron i mitt hjärta

Det finns flera anledningar att gråta i dag. Här är en av dem:

Jag har bara en episod kvar att se av Vita huset, sen är det slut. För evigt.


Tisdagen den 9 januari på kvällen, över en öl på Kvarnen, sa Torbjörn:

Vet du vad du ska göra? Du ska låna Vita huset av mig. Jag har alla säsongerna på dvd.


Femton veckor och sju säsonger senare vet jag inte hur jag ska klara mig utan de där förbaskade dvd:erna. Som morning show, som godnattsaga, som "Jag ska bara koppla av en stund, sen så".

Jag ångrar att jag ägnade så mycket tid åt att längta efter Donnas och Joshuas hångel. Deras kärlek verkar inte vara så speciell när allt kommer kring. Jag borde nog ha ägnat större uppmärksamhet åt, säg, Danny och Claudia Jean.

Den egentliga handlingen rör politik och maktspel, jag vet. Om det kan jag bara säga att jag skulle vilja pussa Aaron Sorkin mitt på munnen. Han vågar skildra politiken och människorna fula och vackra på samma gång.

Med ett stort klappande demokrathjärta, dessutom. Sorkin har nog gjort mer skada för den kristna högern än nån annan amerikansk liberal nånsin. En mer förförande apell för gay marriage och andra frihetliga läckerheter får man leta efter.

Kommentarer
Postat av: cubeXpert

Jag tycker du ska ta dig an Battlestar Galactica härnäst. Grymt bra serie som är inne på tredje säsongen nu...

Postat av: Åsa

Tack för tipset! Vad tror du om Entourage? Skulle det funka?

2007-04-25 @ 20:04:08
Postat av: Johanna Essemyr

Åsa, inget funkar helt. Jag var också helt tom, och försökte med allt möjligt. Entourage och 24 är de enda som något-så-när fyller upp tomrummet. Sol, glass och vänner funkar också. Men, som sagt, inte helt.
/johanna

2007-04-27 @ 15:08:20
Postat av: Åsa

Välkommen hit Johanna! Jag tror jag satsar på våren och Entourage, helt enkelt :-)

2007-04-28 @ 12:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback