von Trier i mitt hjärta

image74
Bild från
Moviezine

Lars von Triers Direktören för det hele är utmattande. Ingen klipper och skakar som von Trier. Ingen är så skoningslös och förlåtande mot sina karaktärer. Ingen kräver så mycket av tittaren, trots föreläsningarna om att det här är bara en komedi, snart kan ni gå ut ur biosalongen och glömma alltihop. Hur ska man kunna glömma en komedi som tvingar till skratt, som tvistar in i sista sekund, som till slut gör att man skruvar sig i biofåtöljen för att man inte tror att man orkar mer? Lars von trier är smärta i skrattmusklerna och balsam för själen.

Kommentarer
Postat av: Ted

Von Trier är grym. Fast varje gång jag hör hans namn tänker jag på första gången jag träffade mina svärföräldrar. Det var när jag pluggade i Umeå och de var i stan för att besöka sin dotter och träffa nya killen.

Vi skulle hyra en film och kunde inte bestämma oss för vilken. Efter ett tag föreslog jag Idioterna då någon sagt att den var bra. Efter ca 30 min in i filmen somnade min sambo och när gruppeknallscenen kom var det halvkul sitta ensam med hennes föräldrar i soffan och ha valt just den filmen.

Postat av: Åsa

Vilken otrolig historia. Sexscener och svärföräldrar och pang bom, tid att rodna.

2007-04-05 @ 15:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback