sol i sinne

Det ringde en redig göteborgare till jobbet nyss. Han ville rätta ett språkfel. Det heter inte att man döper en båt. Det heter att man namnger den. Sedan berättade han om ett roligt syftningsfel i en annons i Göterborgs-Posten 1986: Vi syr hattar av kundens eget skinn.

Jag började så klart skratta rakt ut. Göteborgaren blev alldeles till sig: Om du visste vad roligt det är med ett trevligt bemötande när man ringer till en tidning!

Shit vilken ångest jag fick över alla gånger jag har snäst av läsare (många gånger rättmätigt, i och för sig). Det här ska bli min trevliga dag. Alla som ringer ska få ett underbart bemötande, jag lovar. Om någon ringer och är sexistisk/rasistisk ska jag bara tacka för samtalet och lägga på.

/Åsa, eder solskensflicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback