Åsa, 30

Det hände saker när jag fyllde 30. Jag skulle inte tala om en 30-årskris, för mig har kriser med andra saker än ålder att göra. Det är mer en 30-årsreaktion. Jag har:

Köpt en kalender som jag faktiskt använder och inte längre klarar mig utan.
Slutat springa på Kvarnen och Riche mitt i veckan (knappt ens på helgerna).
Börjat laga mat hemma. Visserligen mest haloumi och pasta med pesto och parmesan, men ändå.
Lättare att vakna. I dag var jag på jobbet kl 8.30. Alla som känner mig vet att det är en sensation.

Frågan är nu om det gör mig till en bättre människa? Nej. Men jag känner mig som en bättre människa. Det är alltid något. Jag tänker att eftersom jag gör allt ovanstående spelar det inte så stor roll att jag övertrasserar kontokortet precis som förut.


Kommentarer
Postat av: Pers sussi

Hej hittade hit via en länk på Pers sida,
kul att läsa det du skriver.

Jag känner igen mig när det gäller det där med saker som händer när man har fyllt 30. Mogen nog att prata pension? Ja, det är jag.

Hälsningar från Nederländerna

2007-02-28 @ 11:24:02
Postat av: Christer

Vänta tills du blir 60 och kolla hur många av dina vänner som har överlevt sin medelålder. Då händer grejer mentalt.

2007-02-28 @ 16:31:51
Postat av: Åsa

Sussi: Prata pension? Nä. Kör enklast möjliga med autogiro :-)

Christer: Det tvivlar jag inte på.

2007-02-28 @ 17:36:29
Postat av: Werner

Varför har du en så tjejigt skär bakgrund på din blogg?
30-års kris? Nja, livet har sin vändpunkter, sina stunder av funderingar över vad man håller på med egentligen. Jag har haft flera men the mid-life crisis är väl den som påverkat mitt liv mest. Så vänta bara Åsa. Den kommer.

2007-03-01 @ 09:13:09
Postat av: Johanna Graf

Skitkul att du börjat blogga! Lägger genast till dig på min länklista. SKÄÄÄRT är väl fint? Pesto är gott. Fortsätt med det. Jag var länge receptimmun, men hemgjord pesto är ett recept jag haft så mycket nytta av att jag till slut lyckades lära mig det utantill: en påse pinjenötter, en kruka basilika, ett par vitlöksklyftor och en rejäl dos olivolja mixas med stavmixern man fick i present nån gång och aldrig använt. Klart! Rekommenderas dock inte i kombination med tête-a-tête-skrikande på Kvarnen...

Postat av: Åsa

Werner: Tjejigt eller inte, rosa är fint. Sen det där med kriser. Det är nog högst individuellt vad man krisar för.

Johanna: Kul att du hittat hit! Det där receptet på pesto måste jag testa. Problemet är bara att mitt ex tog tillbaka stavmixern när vi splittade :-)

2007-03-01 @ 14:05:21
Postat av: Ulrika

Min 30-årsdag var helt briljant. Som jag väntat! Åren mellan 20-30 sög purjolök med ryggoperationer och allt. Inget av det som alla säger att man ska göra med krogen/oansvar/bara lek utan fullt med massa allvar och skit.

30+ känns för jävla bra helt enkelt. Och om man känner sig som en bättre människa så är man en bättre människa! Fram för subjektivitet kring sig själv :)

Och åker du till Lule - krama Cina och lilla tjejen från mig

/U

2007-03-06 @ 08:52:33
URL: http://ulrika.gustafvsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback