helsingfors home sweet home?

Precis checkat in på hotellet i Helsingfors. Jag behöver kanske inte vara så nervös, resan har varit snäll mot mig hittills. I avgångshallen på Arlanda spelade Pocket Shop "Round Here" med Counting Crows. Jag är ju inte vidskeplig eller så men jag har aldrig hört den annat än i min egen stereo och den är underbar. Särskilt eftersom Adam Duritz sjunger:

She says its only in my head
She says shhh I know its only in my head

I taxin från flygplatsen gjorde jag nästa sköna upptäckt: det är som i Luleå! Samma karga landskap, samma disiga vintersol. Människorna vid övergångsställena ser trygga ut i ordentliga vinterkläder. Sms från mamma:

Har du också upptäckt det? Helsinki känns som hemma.

På väg till
Café Ekberg för första intervjun. Har jag tur får jag sitta bredvid några fina societetsdamer. Då kommer det inte längre att kännas som i Luleå.

Kommentarer
Postat av: Ted

Jag gillar nog Luleå bättre än Helsingfors. Helsingfors har något tragiskt öststatsaktigt grått skimmer över sig. Luleå känns mer levande på något sätt, även om den staden är betydligt mindre.

Postat av: Åsa

Nu skulle min pappa höra dig. Fatta stolt han skulle bli!

2007-02-26 @ 14:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback