Fatta lyckan

Man kommer till Visby. Man lyssnar på Andreas Carlgren, centerpartisten med roliga skjortor, som talar trekvart i hällregn. Tills slut viskar nån i ens öra: Jag tror han har glömt att numrera lapparna. Nu har han börjat om igen. Sen får man äntligen middag. Och hamnar på Vinäger med alla de här fina killarna. Om jag var lite coolare skulle jag kalla dem mitt entourage.

image232
Anders och Eric

image233
Jocke

image234
Johan

image235
Torbjörn med vintage-paraply: "Köpt på loppmarknad i Dalarna. Du kan komma dragandes med klockor och väskor och skit. Paraplyet är den viktigaste accessoaren."

Kommentarer
Postat av: Peter

Ja, kanske glömde han numreringen. En sovjetisk general höll en gång ett tal som var enormt långt. Det visade sig att adjutanten överräckt talet i original plus en kopia. Men generalen läste upp rubbet och märkte tydligen inte att det blev en Dagens Dubbel. Ha det kul på Gotland!

2007-07-09 @ 17:04:17
Postat av: ewa

Eller som det upptagna kommunalrådet som skulle hålla tal på konferens i huvudstaden. Tjänstemännen skrev ett utkast som han skulle läsa på tåget. Det hann han inte. Så han gick upp i talarstolen och läste rakt av. Plötsligt tittade han upp på publiken och utbrast: -Det här var ju riktigt intressant!

2007-07-10 @ 10:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback