Åh


Ett annat snyggt par (klicka)

Jag såg nyss nåt overkligt. Detta var innan det börja regna.

Nina och jag svischade förbi Sardin på Nytorget. På uteserveringen satt en tjej och en kille vid ett bord för två. De var väldigt vackra, hon hade sånt där brunt rakt långt hår som jag aldrig kommer få, han var sydländsk och lockig och härlig. De satt slappt på stolarna, på bordet mellan dem fanns en avslutad middag, konjakskupor och ett öppnat paket cigariller. Solen var precis på väg ner, ljuset var så där mjukt och rosa. Just ja, jag glömde, killen hade linnebyxor och flippfloppar.

Jag tappade andan. Tvingade Nina att stanna typ tio meter bort och bara: KOLLA PÅ DOM!

Den här stan alltså. Ibland är folk så perfekta att man dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback