Bögjävlar och feministjävlar

Jag var lite nervös när jag skrev den här krönikan. Jag tänkte att bögjävlarna kanske skulle tycka att jag tog dem som gisslan, drog in dem i min feministiska kamp, använde dem för att förklara hur svårt det kan vara att vara "kvinna". I dag har de skrivit två underbara blogginlägg om likheten mellan feministjävlarnas och bögjävlarnas kamp. Vi står inte ut med de inskränkta bilderna av vad "en kvinna" och "en bög" är. Vi vill ha respekt för de människor vi själva väljer att vara. Vår kritik av förtryckande normer är gemensam. Skönt att läsa.

Läs kloka bögjävlarna Petter och Stefan.

Kommentarer
Postat av: viergepostmoderne c/o jan björkqvist

varför så upphetsad över ett kommersiellt jippo?
bögarna gläds över att nu syns "vi" i heteromedier. att synas är att finnas - inte minst för människor som hotas med osynlighet.
heteros blir överkåta när bögarna ånyo laddas med lagomt kittlande farlighet. för vem är det som har störst problem med domesticerade bögar - naturligtvis överklassens kulturelit som inte vill ha gosedjur till husdjur.
när petter och stefan nu kommit in på det förlorade "klassperspektivet" är det en rent skämt; en snyftare till självbiografi respektive skitsnack om "kulturellt kapital" och bögkultur som en "bildningsgång" - förlåt mig men det låter som den värsta sossesmörja.
för en som kan något om relationen mellan camp och inversion blir kopplingen till någon form av feminism smått bisarr - inte minst med tanke på att petter inbjudit mig till farsta; när bögjävlarna sänker sig till arbetarklassnivå skiner machismon igenom!

2007-07-05 @ 12:36:03
Postat av: Camilla

Jungfrun! det där var ganska bra för det börjar bli lite tröttsamt med alla bögar. Är det inte snart dax för flatorna att få lite utrymme?
Inte minst heterofeministerna är duktiga på att tiga ihjäl oss.

2007-07-05 @ 13:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback