Homecoming blues

Hemma i Stockholm igen. Nu sitter jag här och längtar.

Efter morfar. Hela dagen har det sjungit Låga över länderna i mitt huvud. Jag är så stolt att jag är lik dig morfar. Jag är så glad att du har funnits i mitt liv. Nu lever du i våra minnen.

Efter mamma och pappa.

Efter mjölkvita försommargryningar i Luleå. Det var en sån efter efterfesten i natt, jag gick hem mot villan och Bottenviken låg framför mig, ljus och stilla. Jag tror inte det finns nåt vackrare.

Efter Ann, systra min.

Efter Petra, som flög till Cannes i eftermiddag. Go get em girl!

Söndagar är separationsångest. Särskilt söndagar som omfattar Kallax, Arlanda, Centralen och tom lägenhet:
Stockholmstystnad.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hembytardagar. Mmm. Jobbiga. Vakuumbubbla, liksom. (Tycker jag.)

Postat av: Åsa

Själen hinner inte med kroppen när man flyger, det bara är så.

2007-05-21 @ 16:31:18
Postat av: L

Precis, själen hänger inte me när man lämnar underbara Norrbotten, så är det. Minsann att en liten tår dök upp i ögonvrån...

2007-05-22 @ 17:27:55
URL: http://lillasysterp.se
Postat av: petra

längtar efter dig också soul sister tillbaka på kontors stolen efter en känslomässig jordbävning .. du är bäst!!

2007-05-25 @ 14:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback