Jocke is in the house!

image129
Ny vikarie på ledarsidan: Joakim Jakobsson. Det är mycket trevligt.

Välkommen till jobbet Jocke! Hur känns det?

Overkligt roligt! Och lite nervöst. Jag har nypt mig själv i armen flera gånger redan idag. Jag har drömt om att få jobba på en riktigt stor tidningsredaktion sen jag var tolv år, och nu är jag äntligen här. Om jag bara fattar hur skrivaren här på ledarredaktionen fungerar och får hit en ordentlig kaffekopp så tror jag nog att jag kommer fixa det här.

Vad har du gjort innan du hamnade mittemot mig på Aftonbladets ledarredaktion?
Jag har jobbat på SVT och som nyhetsreporter på Metro Göteborg. Och så har jag jobbat som chefredaktör för SSU:s medlemstidning Frihet. Innan jag började jobba som journalist arbetade jag i den kommunala omsorgen, på gruppboende och som personlig assistent.

Vad vill du helst skriva om i sommar?
Helst av allt vill jag förklara varför Sven-Otto Littorins kärleksförklaringar till de svenska fackförbunden är värsta ljuget. Den svenska modellen á la Littorin innebär arbetsfred men maktlösa fackföreningar.

Säg en roman.
Pil i det blå av Arthur Koestler.

Säg en låt.
First Class Riot med The Tough Alliance.

Säg en film.
Jag säger en teveserie istället: Dexter.

Säg vad som är meningen med livet.

Eh, jag tror jag passar på den frågan. Får jag det?

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?
En fin väska att bära omkring min nya jobbdator i.

Kommentarer
Postat av: Maryam

Vad roligt! Heja Åsa! Heja Jocke! Får man komma och fika på er redaktion i sommar?

Postat av: Åsa

Men självklart! Du MÅSTE komma!

2007-05-07 @ 18:46:00
Postat av: Fredrik

Jag kommer gärna också förbi på en fika om det är ok. Har vissa synpunkter på sidans politiska linje ;-)

2007-05-07 @ 21:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback