Godmorgon, fredag

Jag sitter på Arlanda. Tar 08.40-flyget till Luleå. Kl 10 hämtar mamma mig på Kallax. Jag undrar hur kallt det är där nu? Har en extra kofta under kappan.

Det var roligt i går kväll. Var med
Johanna och Maryam på Roxy. Vi pratade om viktiga saker. De använde Stig Malm som den naturligaste referensen i världen: "Han är skitcool, vår bästa killkompis typ". Jag tappade hakan i häpnad.

Det var mindre kul i natt. Jag kunde inte sova så klart, så blir det alltid när jag ska ta morgonflyget. Kl halv fyra hade jag I Have A Moustache med lulebandet Dialog på repeat i skallen. Jag brukade gilla den låten, men när man försöker somna är dataspelspop på cockneyengelska inte det minsta behagligt, I tell you.

Läs min fredagskrönika: Sånger till fjortisarna som orkar stå emot. Om gängvåldet, gruppvåldtäkterna och manlighetsmyten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback