Matsensation

image417
Mästerkocken Simon Lahti.

Jag sa ju att vi ägnade stora delar av helgen i Luleå till att äta. Bästa nyheten i stan på länge är
Hemmagastronomi. Mästerkocken Simon Lahti har öppnat en matstudio i vackra Norra hamn. Där kan man lära sig att laga (och äta!) gourmetmat.

Pappa tog med oss dit i fredags kväll, på premiär. Man kom in genom dörren och fick ett glas bubbel. Man gick vidare och plockade delikatesser: renkött i många former, löjrom, underbara praliner. Sedan kunde man vara med i en frågesport för att vinna en delikatesslåda. Tävlingsmänniskan i mig vaknade. Jag sms:ade som en galning till mamma för att hon skulle hjälpa mig med frågorna. Ett högst asocialt beteende på en så fin restaurang.

Jag vinner nog ändå inte. Som utslagsfråga skulle man gissa hur mycket en parmaskinka vägde. Jag gissade fel på flera kilo, fick jag klart för mig. Då sa jag till min kille att vi skulle leta upp våra svarslappar i svarslådan och ändra. Han lyckades hindra mig i sista stund.

Jag blir galen! Jag vill ha delikatesser!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tackar för det här inlägget! Jobbar på eniro118118 och hade en kund som sökte denna restaurang. Tack vare dig kunde vi klura ut vad de hette. :)

2008-04-24 @ 16:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback