Pärlor åt svin

image348

Jag tycker verkligen om Magnus Ugglas Pärlor åt svin. Den är en liten pärla i reklamradioskiten. Jag brukar tänka på texten. Pärlor och svin har inte så mycket med killar och tjejer att göra, tänker jag. Ibland är man pärlan, ibland är man svinet. Ofta är man inget av det, bara en helt vanlig mänska i en helt vanlig relation. Jag undrar också: Vad kom först? Pärlan eller svinet? Ju större svin, desto större pärla, och vice versa. Så är det ofta.

Är det nån fler än jag som har tänkt på det här?

Kommentarer
Postat av: emma

När jag tänker på den låten, eller när jag går omkring och halvsjunger lite på den så sjunger jag alltid: "Du, Du e du e så fin, du e du.. albumet innehåller..." Eftersom den gick innan varenda program på trean förut och han avbröt låten där och sa att albumet innehåller nånting, kommer inte ihåg. Det är lite irriterande iaf :)

Postat av: Daniel

Är du intresserad av kändisskvaller? Titta då in på www.kandisskvaller.com ;)

2008-01-15 @ 17:06:52
URL: http://www.kandisskvaller.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback