Läsarmejl 2

Hej!
 
Tack för ett klokt resonemang. Som du själv bevisat i din
artikel så är detta förslag rätt så fånigt men egentligen ganska farligt för demokratin.
 
Jag är inte svensk medborgare men är ganska säkert att jag skulle klara av både språktesten och folkpartiets "medborgarkurs". Jag lovar att jag kan mycket mer om svensk historia, svensk politik, kulturhändelser osv. än en vanlig "infödd svensk". Det är i och för sig inte så konstigt, jag är intresserad av sådana ämnen (jag kan å andra sidan ingenting om teknik, astronomi, blommor ja name it). Det är inte det som är problemet.
 
Problemet är, som du påvisat, att jag måste "bevisa" både mina kunskaper och värderingar medan detta inte förväntas av "infödda svenskar". Ett verkligen motbjudande förslag.
 
mvh
 
Fatmir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback