Helt slut

Det började fint. Vi invigde sommaren med hemligheter och rosé på Strandbryggan. Det fortsatte finare. Vi promenerade från norra till södra Djurgården, gissade vem som bor i vilken diplomatvilla. Vi gick längs kanalen, över broar, bredvid kanadagäss. Vi hade kommit överens om att inte gå nån långpromenad, så jag trodde hela tiden att vi var hur nära Gröna Lund som helst. Plötsligt var han hungrig och jag kissnödig. Och vi var på Waldemarsudde. Vi fick ta bussen till Allmänna gränd, slänga i oss flottiga hamburgare och skvalpigt kaffe för att återställa balanserna. Har ni ätit på den där grillbaren mitt emot Grönan? Helt värdelös. Han som stekte hamburgare stod exempelvis och kliade sig i skrevet när han väntade på beställningarna. Sen kom äntligen färjan och tog oss hem till Söder. Vårens hittills varmaste dag slutade genomfrusen i soffan.

Men hjärtat, det är varmt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag jobbade på det där grillstället en sommar. Det är precis så slaskigt som det ser ut. Plus att man fick stå ut med nyp i rumpan och äckelkommentarer av cheferna.

2008-05-05 @ 06:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback