Hej där

Jag vill så gärna skriva nåt klokt.
Komma med nåt banbrytande/halsbrytande.
Det var ju över en månad sedan jag bloggade sist.

Men så här är läget.

Jobb:
Finanskris/oppositionskris. Höst, på det stora hela. Fick några vackra höstdagar i
Helsingfors. Där är det kommunalval nästa söndag. Den ideologiska debatten om offentligt/privat försöker bryta igenom den politiska tröttheten. Sorgen efter Kauhajoki.

Privatliv:
Vissa helger försvinner i ett stort svart hål av trötthet. Inte den här. Lugn och mjuk. Stängde in mig med min hjärtevän. Började med djupdykningar i den danska överklassens svärta: Arvet och Efter bröllopet. Mads Mikkelsen måste vara mitt frikort, om jag ville ha nåt.


Mads.

Sedan fick vi nog av det tunga och plöjde Entourage säsong 4. Satan vad grabbigt det är! Töntarna försöker besegra sin osäkerhet med sexism. Det blir nära nog bedårande. Ari Gold är alltid bästa karaktären. I New York i våras gick jag till HBO för att köpa Sex and the City-souvenirer. Kom ut med idolfoton på Ari Gold istället. Visst har jag berättat att jag blev honom i ett Face Book-test en gång?


Ari.

Längtan:
Once. Elmo. Inspelningarna klara, mixningen gjord. Årets alla låtar på en enda platta, jag lovar.

Citat:

Anna Ternheim i magasinet Filter.
"Man måste leta efter situationer och människor som låter en bli det man kan bli."

Kommentarer
Postat av: ewa

Om ni vill se en mycket bra, totalt mysig och vänlig film - se Once. Irländsk med fin originalmusik. Jag föll handlöst. Kram

2008-10-19 @ 22:13:25
Postat av: Åsa

Ja, visst är det underbar. Bäst när hon går genom stan med dammsugaren som en hund i koppel!

2008-10-19 @ 22:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback