Vakuum

194176-9

Vilken är den ensammaste platsen i världen? Svar: Hotellrum på jobbresor.

Resebyrån placerar en på ett Jättescandic strax utanför city. Sen sitter man där, sent på kvällen när jobbet är färdigt, med alla anteckningar och tankar och morgondagens möten framför sig.

Man skulle kunna lägga sig och titta på blekgula gardiner och blekröd heltäckningsmatta innan man somnar. Man skulle kunna betala för film på teven, men då får man porr också, det känns tragiskt ensamt. Man skulle kunna beställa upp mat på rummet men det slutar garanterat med flott och salt på kudden. Man skulle kunna...

ringa nån

...men det är nåt med hotellrum på jobbresor som gör att man inte orkar. Att man inte har nåt att säga. Man låser upp rummet med det där kortet som man aldrig hittar i väskan och sen är det vakuum. Hotellrum på jobbresor är berövade på livslust. På liv. På lust.

Inte konstigt att alla affärsmän sitter nere i baren. Jag är mest förvånad över att de inte gråter rakt ner i ölen.

Kommentarer
Postat av: cecilia

Vilken jättefin blogg. Jag läser med glädje. Tur för mig att jag alltid delar hotellrum med Erika!

2007-02-27 @ 12:13:59
Postat av: Åsa

Kram fina Cecilia!

2007-02-27 @ 21:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback