Ernst och jag?


Lika som bär?

Gunilla Brodrej gillar uppenbarligen inte mig. På Expressens kultursida
skriver hon:

"Plattityderna duggar tätt från Aftonbladets ledarskribent Åsa Petersen. Ingenting som kommer från hennes dator går att omvandla till en rungande nejsats. I går: "Alla har rätt att vara sig själva." Argumentera mot det, den som kan! Åsa Petersen är ledarsidornas Ernst Kirchsteiger - inreder det politiska rummet i harmoniska färger, en genuin trivselminister som det snart är intressantare att hylla än att håna."

Okej. Det är ju rätt elakt skrivet. Jag skulle vilja svara så här:

Jag skriver normkritiskt. Mot sexism, rasism och homofobi. Som exemelvis här. Att bli kallad "trivselminister" är i det sammanhanget... annorlunda. Annars brukar jag ofta mötas av hat och hot. Det där med att alla ska ha rätt att vara sig själva, det är inte så självklart som Gunilla Brodrej tycks tro. Hon måste helt enkelt leva i en annan värld än jag.

PS1: Ledaren som hon hånar handlade för övrigt om näthat. Den kan du läsa här.
PS2: Jag gillar verkligen Ernst Kirchsteiger. Ingen skugga över honom.

Kommentarer
Postat av: petra

du är bäst!!

2008-08-07 @ 19:18:54
Postat av: Gillar ej Ernst tyvärr

Jag kan trolla med ord precis som Gunilla. Mycket enkelt. Vad som är svårare är dock att ha en mening och ett syfte (annat än att kränka) med det man skriver. Den konsten kan varken jag eller hon, till skillnad från Åsa, som aldrig tycks tappa bort sig.

Att använda kultursidan i en av Sveriges största tidningar till att kräkas på någon som vill göra en skillnad till det bättre är bara patetiskt och skrattretande. Här osar avundsjuka långa vägar och det luktar inte gott.



Åsa, tack för en läsvärd ledarsida. Kul förresten att du har en blogg. Kanske kikar in här i framtiden med.

2008-08-07 @ 19:28:12
Postat av: Elmo

Charmig tjej den här Gunilla.

2008-08-07 @ 22:30:11
Postat av: Lennart

Stå för dina åsikter, de är rättvisa och avslöjande. Fast det finns många som är avundsjuka på din analytiska förmåga.

Kul om du hinner blogga lite mer också

2008-08-07 @ 22:38:39
Postat av: gulligullan

Expressens kultursida - existerar den verkligen?

2008-08-07 @ 22:59:40
Postat av: Irmeli Krans

Darling, kom ihåg vad jag berättade om dig på Priden. Du är betydelsefull och skriver bra. Var stolt över dig själv, du blev ju iaf utnämnd till minister ;) Kram

/ Irmeli

2008-08-08 @ 04:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback