Hej



Andra är på
Almedalsveckan. Själv befinner jag mig på Luleå Sommarmarknad.

14.00: Ann och jag anländer till city. Jag tar ett Maxmål. Bredvid oss har en man runt 40 glömt sina barn vid bordet och börjat prata huspriser med en gammal bekant på ett annat håll i restaurangen: "2,1 miljoner det var alldeles för dyrt och dessutom driftskostnader på det." Medan mannens hamburgare kallnar äter barnen upp och går till lekhörnan. Mannen äter sin kalla hamburgare och bjuder barnen på glass, som kompensation.

15.00: Ann och jag köper tvålar, sex för hundra, av en angelägen knallare. Två kokos, två mango, en melon och en citron. Vi hade inte köpt dem om inte knallaren hade varit så påstridigt gullig. Han måste sälja hundratusentals tvålar varje sommar. Han flirtar med damerna. Alla damer i Luleå går runt med sex tvålar i en genomskinlig plastpåse.

16.00: Ett matstånd har följande tryckt som reklamslogan: "Varför in i glödheta helvete skall man äta utländskt för när hä finns norrländskt... prova en... SOUVASKEBAB"

17.00: Ann har fått tag i en folder från Jehovas eller nåt. Där står det att man måste se till att vara uppskriven i livets bok. Annars blir man kastad i den brinnande sjön. HELVETET ÄR EN RIKTIG PLATS, lyder rubriken.

17.30: Ann säger: "Vet du vad det här är, Åsa? Det är personlig utveckling. Att pröva nåt nytt. Du är på marknad."

18.00:
Fika med Magnus på MCM. Teven ovanför vårt bord spelar Natasha Bedingfields "I wanna have your babies". Vilken vansinnig popvideo. Jag berättar om tishan jag såg i ett stånd: "JÄVLAS INTE MED NORRLÄNNINGAR." Magnus berättar om tishan han var nära att köpa på Kirunafestivalen: "ÄT GUL SNÖ. DET KAN VARA ÖL." Sen drar han till Jokkmokk för att klyva ved.

Magnus ska då alltid vara värst.

Kommentarer
Postat av: evelina

ohh, mycket text

Postat av: U

Välkommen tillbaka på banan! Jag har saknat dig!

2008-07-10 @ 16:11:50
URL: http://ulrika.gustafvsson.se
Postat av: petra

hahaha det jag säger luleå är ju bäst. Bra så inåt att du är tillbaka å ännu bättre i morron ska vi ses tjingeling

















2008-07-10 @ 20:23:52
Postat av: Lennart

Har saknat dej och din blogg...

Hörde att du även ska börja jobba den 21 juli. Jättebra, du och dina åsikter behövs.

2008-07-10 @ 22:59:36
Postat av: Steffo

Jäklarns vad du har saknats!!

2008-07-10 @ 23:56:28
Postat av: Fredrik

Inte en dag för tidigt...

2008-07-14 @ 00:21:56
URL: http://blogg.s-info.se/fredrik
Postat av: Annelie

2,1 för ett hus. Jag bor så i fel stad.

2008-07-15 @ 22:10:21
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback