Paggan

Anders Teglund på den eminenta bloggen Fredagslistan fick för sig att Teddybears STHLM hade gett Leif Pagrotsky smeknamnet Paggan.

Jag visste att Anders hade fel, för jag hade hört folk i den socialdemokratiska partitoppen kalla Leif för Paggan före Teddybears.

Men: Jag hade fel. När jag frågar Leif i egen hög person vem som döpte honom till Paggan svarar han:

"Javisst var det Teddybears - självklart!"

Ok, Anders du vinner.

Men du har fortfarande ett fel: Jag tillhör inte "the people in the socialdemokraterna party". Jag är ledarskribent på OBEROENDE socialdemokratiska Aftonbladet. Det är en viktig skillnad mellan politik och journalistik, för de av oss som bryr oss om sådana etiketter.

Kommentarer
Postat av: teg

ja, det är klart att du inte är medlem i partiet. Förlåt, tänkte lite kort där kanske.

men å andra sidan är det hela inte riktigt "sanningsenligt" från starten heller....

2008-03-27 @ 12:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback