How I met Maria Ferm


Maria och jag på pridegungan.

Det var stödgala för Normal förlag på Strand i Hornstull. Jag sålde lotter med stor framgång. Elisabet Qvarford kom fram och sa att det var någon jag borde träffa: Maria. Hon satt i en soffa och var förtjusande. Jag hade hört mycket om Maria innan, via mina vänner Anders Wallner och Anna Söderström, så det kändes redan som om vi kände varandra. Komplimangerna bara haglade.

Nästa dag blev vi vänner på Facebook. Jag tror att det var jag som addade henne.

Fast det var en annan kväll som jag verkligen lärde känna Maria: torsdagen i parken på årets Stockholm Pride. Miljöpartiet hade byggt en lekplats vid sitt tält. Där fanns en dubbelgunga. Jag blev lycklig vid blotta åsynen av gungan - och Maria gjorde mig sällskap på den. Vi gungade och pratade. Bland annat var vi helt överens om att en könsneutral äktenskapslag inte räcker. Det borde bli en samlevnadsbalk.

Efter en stund började det knaka oroväckande i gungställningen. Vi hade nog gungat lite för högt och lite för länge - några barn är vi ju inte heller. Men jag var lycklig som ett barn när jag vinglade därifrån, gungsjuk.

Grattis på 24-årsdagen, fina Maria!

(Jag är en av 24 som i dag bloggar om hur vi träffade Maria Ferm. Börja läs hos
Anders Wallner.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback