Jag älskar basket, det visste jag inte

image84
Ann och Richard

image85
Annica och jag

Här sitter vi på O'Learys och ser Plannja basket förlora mot 08 Stockholm i den tredje SM-finalen. Två poäng till och Luleå hade exploderat i guldglädje. Det jobbiga var att SVT 24 tvingade oss att se matchen med en timmes fördröjning. De bestämde sig för att det var viktigare att sända kvartsfinalen i Davis Cup. Men hallå! Richard ringde till SVT 24 och bad att få tala med chefen, det fick han. Folk kom fram och bad mig skriva i tidningen, ringa ett samtal, gör vad som helst. Till slut kom en journalist från Norrbottens-Kuriren och frågade Annica och mig: Är ni arga? Det var vi så klart. Jag tänker vara Luleå lojal tills jag dör. Fast jag ärligt inte visste att det går fyra perioder på en basketmatch, tills Annica talade om det. De kallas quarters.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback