Snälla Gud gör så att han inte menar mig

Så här skriver Norrbottens-Kurirens Klas Granström i sin blogg:

Luleå, onsdag 11/4 15.28
Ni vet folk som är pretentiösa. Såna som är asjobbiga att lyssna på när man typ träffas snabbt på stan, har bråttom och egentligen funderade på att byta trottoar när man såg. Men som man ändå låtsades upptäcka när de var bara några meter bort på trottoaren och så ser man så där "förvånad/glad/trevlig" ut ändå. Hemvändarhelger är typiska helger då sånt händer. Det känns som att hälften som flyttat från Luleå och kommer hem och hälsar på är assofta och den andra häften är pretto. Oavsett vad man gör, jobbar med, bor och är ihop med så kan man få det att låta HUR tufft som helst. Krydda lite här, bända på sanningen där och vips - så har du ett liiite bättre liv att berätta om.
Fast alla egentligen fattar att du kryddar. Kontentan blir att ingen pallar att lyssna nästa gång, men alla ler, ser glada ut och låtsas-registerar det i hårddisken. Sån vill jag aldrig bli. Snälla, vänner, bekanta (och alla som låtsas när jag pratar) - STOPPA MIG om jag någonsin blir så. Kram på förhand.

Kommentarer
Postat av: cubeXpert

Enkelt för Klas att hindra den utvecklingen för egen del, det är bara att stanna i Luleå... :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback