Hejdå Facebook

Jag har stängt mitt Facebook-konto. Jag blev nojig av alla nätverk register kartor: precis vem som känner vem och hur de känner varandra. Vem som blir ihop, gör slut, har tandvärk, söker ny lägenhet, är på väg ut på stan för att supa. Jag la ut relationer och foton och älsklingslåtar och favoritböcker. Jag klottrade söta mess till nära vänner på anslagstavlor som kunde ses av människor jag aldrig har sett. Jag blev mer och mer privat, samtidigt mer och mer offentlig. Till slut kändes det som om jag hade lagt ut hela mitt liv till allmän beskådan på ett helt okontrollerbart ställe. Jag blev liksom rädd att bli avslöjad och åka dit, oklart för vad. Så nu har jag stängt butiken.

(Bloggen är annorlunda. Den är inte så personlig som den verkar. Kära läsare, ni har inte en aning om vad ni missar.)

(Jag vet att Facebook är ett gift. Jag vet att jag kan trilla dit igen. Men för nu är det paus.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback