Smaken av oss

194176-7

Jag städar och lyssnar på Mattias Alkberg BD:

"Sköt du din skalle
Så sköter jag min"

Jag tar en snus och jag tror att jag har städat bort den sista resten av mitt senaste förhållande nu: en bukett torkade rosor som jag fick en namnsdag och som har hängt högst upp vid köksfönstret.

Men just det, det är den där vinflaskan också. Från den där vingården i Toscana vi besökte. Strax utanför Montepulciano med världens sötaste kattungar, världens godaste bruschettas och en fin gammal man som tog hand om sin alzheimerdrabbade fru.

Den där vinflaskan jagar mig. Den är inte dyr eller så men jag kommer mig inte för att ge bort den eller dricka upp den. Den bär smaken av oss, den kan jag bara inte röra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback