Mot Luleå

Nu ska jag äta, tvätta, packa och ta helg. Lika med bloggpaus. Vi hörs när vi hörs. Puss

-----

image226

Uppdatering! Park Hotell!


Glada helgnyheter är att det går bra för mina älsklingar
Park Hotell. Denna pressrelease kom nyss från BD Pop:

Idag 28/6 kan vi med glädje och lite i förtid avslöja att Park Hotell valts till Månadens Artist i P3 Lab för Juli och med detta lagts till på P3s S-lista. Mer om detta hör ni i kväll 22:00 i P3 Lab där det bullas upp både låtar och information om bandet.

Även om vi naturligtvis tycker att det här i sig är jätteroligt så innebär det också ett nytt rekord både för BD Pop och för Norrbotten. Det här är nämligen den tredje (!) låten från oss som läggs in på P3s radiorotation inom loppet av en månad. Tidigare artister som kommit in är Ludvig Svartholm och Elmo, och alla snurrar nu samtidigt i Sveriges radio, något som aldrig tidigare skett!

Det av 2007 som hittills gått har varit det stora genombrottet för oss och den lokala regionens musik som vi representerar. Tidigare under våren så tog sig Elmos första singel The Anthem långt upp på radiolistorna och genom Park Hotells nya framgång har samtliga fyra singlar vi släppt under årets första halva alla fått sitt erkännande. Detta är förstås något vi hoppas på ska hålla i sig även under andra halvan av 2007.

Mest av allt tycker vi att detta dels bevisar kvalitén på Norrbottens musik och dels slår hål på den ihärdiga myten om att man som musiker måste lämna Norrland för storstäderna i söder om man vill lyckas som artist.

Kommentarer
Postat av: John

Din kusin Jon har lovat mig att jag ska få din bok signerad. Annars läser jag den inte :) Påminn honom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback