The Game

På Arlanda i fredags köpte jag Neil Strauss världskända raggningsguide Spelet, som nyss har kommit i pocket. Det dröjde inte många sidor på flyget innan jag förstod att det faktiskt finns svenska killar som tar råden i guiden på allvar - och praktiserar dem på mig.

Jag minns den där kvällen på ett söderhak i våras. Markus, Ullis och jag stod i ett hörn och sörplade på våra drinkar. En ganska söt kille kom fram till oss och började prata. Eller rättare sagt, han pratade bara med Markus och Ullis. Ställde sig demonstrativt med ryggen mot mig (i Strauss bok kallas denna strategi GRUPPTEORI: för att få kontakt med den kvinna en man är intresserad av måste han vinna hennes vänners gillande samtidigt som han aktivt visar upp en brist på intresse för henne.)

När killen väl tilltalade mig sa han om och om igen "Du har verkligen huggtänder! Gulliga gaddar!" (NEG: en tvetydig kommentar eller till synes oavsiktlig förolämpning riktad till en kvinna som en raggningsexpert nyss har träffat, med avsikten att demonstrera för henne att han inte är intresserad. Kallas även HAGELBÖSSENEG: en typ av neg som används i en gruppsituation med en kvinna, i syfte att roa gruppen på hennes bekostnad.)

Efter en stund vände sig killen från de andra till mig och började FLUFFA: småprata, vanligen vad två personer just har träffats gör, om vardagliga ämnen som var man bor, vad man arbetar med och och allmänna intressen och hobbies.

Vid det laget var jag tyvärr så less att jag sa: "Vad håller du på med? Lägg av!"
Killen såg förkrossad ut och utbrast: "Men hur ska man göra då!? Berätta! Jag vet inte!"

Det blev inget.

Kommentarer
Postat av: Niclas

Men han försökte ju i alla fall.
Sen är nog en komplimang en bättre inledning än en förolämpning.

Postat av: Den bittra lilla apan

Haha... vilken klant. Skönt att höra att det finns de som är sämre än jag.

2007-06-25 @ 20:20:31
Postat av: Mackan

Haha, det har du rätt i. Boken cirkulerar säkert hårt runt det 4-bord på det kontor han sitter vid på dagarna och drömmer om hur det är att vara Vincent Chase. Dream on killen! You aint fooling Åsa.

2007-06-26 @ 12:21:54
Postat av: Anonym PUA

Sökte lite på Internet efter hur stort detta blivit i Sverige, så hittade jag denna sida :-) Killen som träffade dig gjorde många tydliga fel (sedan kan han gjort flera andra fel som är svårt att avgöra efter det lilla du skrev)! För det första ska man aldrig helt ignorera den man egentligen vill, ha som han gjorde å vände ryggen till dig, det ger inget bra budskap till vännerna. För det andra ska man aldrig Negga (dissa) en tjej som inte är av high value (högpoängare), det är bara fotomodeller eller andra högpoängs tjejer som alla stöter på som man gör det på, om man gör det på low value tjejer får det motsatt effekt likt i ditt fall (vet iofs inte vad du är). En neg bör också sitta ihop med en push-pull men det är en annanhistoria. Och till sist så börjar man inte prata om "de vanliga sakerna" (vad tjejen jobbar med etc.) förrän man byggt upp ett rejält DHV (demonstration of higher value) och har fått tjejen och setet (gruppen) hooked (dvs. att dem tycker man är intressant och rolig). Så han gjorde väldigt många fel men man börjar alltid någonstans :-) Kommer inte titta in här igen men nu vet du iaf. Trevligt att träffas ;-)

2007-08-28 @ 12:30:58
Postat av: Maj

Snygga tjejer får så många komplimanger att de bara blir uttråkade av ytterligare en. En neg däremot gör dem förvirrade och motvilligt intresserade. Så är nog tanken. Så Åsa kan ta hans taktik som en klar komplimang.

Jag har också tittat i denna bok. Men blev så arg på att en "expert" tydligen kan få en tjej att vara otrogen mot sin pojkvän, som om hon var ett viljelöst mähä. Så jag orkade aldrig läsa ut den. Men tjejer bör nog läsa den; varnad är väpnad.

2007-11-15 @ 18:05:33
Postat av: Ida

Hej Åsa,
jag förstår exakt vad du har blivit utsatt för, och jag har blivit det själv. Inte roligt.
Det värsta är ändå att jag nu fått reda på att min bror är aktiv i just the Game, och går på möten en gång i veckan och hela tiden pratar om oss tjejer och "hur" vi reagerar och vad vi tycker om.
Helt plötsligt vet han hur jag fungerar, bättre än vad jag själv vet om. Men jag tycker att vi kan låta dessa idiotiska killar tro att de är grymma och "äkta"... Om alla tjejer vet det, så vet de också vilka de SKA dissa.
Och det hoppas jag att alla gör..... kan inte någon göra detta allmänt känt? typ du?
Tur att du var uppmärksam, sköt om dig!
Kramar Ida!

2007-12-18 @ 09:10:39
Postat av: En Annan anonym PUA

Man får heller tro att alla som studerar detta gör det utav den anledning ni målar upp här, vissa gör det för att hitta sin drömtjej, som dom aldrig vågat titta efter förut. Tjejer sminkar sig, och vet ofta hur dom skall bete sig mot killar dom vill ha, så är inte fallet med killar. Så kom ihåg, många gör det för att bli en perfekt pojkvän samtidigt som han ser till att vara ok med det själv.

2008-04-22 @ 22:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback