Vi som aldrig sa hora

194176-10

14 feb 2007 kl. 05.08 skrev Åsa Petersen:

> Ronnie
>
> Jag har inte sovit nåt i natt. Jag har läst ut din bok. Jag
> vet inte vad jag ska skriva, jag har inga ord, men jag
> måste ändå skriva. Jag är berörd och bedrövad. Du fångar så
> bra myten om mannen och horan och madonnan, hela den
> förbannade vanmakten och alla offren. Jag önskar att jag
> kunde gråta men mina ögon är stickigt torra. Genom att
> skriva om det som gör så ont gör du så mycket gott. Tack
> Gud för att du vägrar ironin. Och jag som inte ens tror på
> Gud.
>
> Åsa

Kommentarer
Postat av: Alvin

Läste nyss "Vi som aldrig sa hora". Det var länge sen jag läste något så träffsäkert. Sandahl naglar på pricken det vakuum vi killar hamnar i. Vi som lyssnar på feministerna och försöker behandla tjejer med respekt och jämlikhet. Eftår står vi där, bedragna och grundlurade. Skillnaden är att de flesta killarna, tvärtemot novellens Hannes, fattar det här.
Vad det aldrig pratas om; Att tjejer behandlas som skit, att de kallas för luder och hora i skolan och på ungdomsgårdar är att det är tjejerna själva som reproducerar detta med sitt eget beteende.
Så länge den absoluta majoriteten av tjejer väljer killar som är svin, så kommer en stor portion av alla killar att vara svin.
Och vi andra, vi som aldrig sa hora, vi kommer att stå vid sidan av, förnedrade och med krossade hjärtan.

2007-08-21 @ 10:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback