Tisdagsångest

Jag har jourvecka. Det betyder att mitt arbetspass börjar kl 14 och slutar när ledarsidan är färdig, nån gång på senkvällen. Jag brukar använda förmiddagarna på mina jourveckor till att städa, tvätta, gå till skomakarn, gå till kemtvätten, fixa papper: allt det där som inte blir gjort annars.

Nu står jag inför det delikata problemet att jag redan så här tidigt in på jourveckan har gjort allt det där praktiska. Då väntar det jag gruvar mig för: att skriva den där texten till den där tidskriften. Jag orkar inte ens tänka på det. Det måste bli så bra. Deadline ligger flera veckor bort men jag vet att om jag inte börjar skriva nu genast kommer jag att gruva mig varenda dag fram tills lämning. Det är tur att jag inte känner så här inför texterna i Aftonbladet. Då hade jag varit tvungen att säga upp mig p g a ångest.

Nån som behöver nåt gjort, nåt praktiskt?

Kommentarer
Postat av: Malin

Bra blogg :) Kika gärna in hos mig och lägg en kommentar!

Postat av: cubeXpert

Gå åstad och skaffa första BSG?boxen, det är en praktisk uppgift... ;-)

2007-05-08 @ 16:49:56
URL: http://maximac.se
Postat av: lfridlund

hej kan du mäta tempen på persson eftersom han verkar fått helt fnatt. han kan numera kallas blair-persson aka rosenperssongren. hut går hem sas det förr men man kan undra när det ska falla in.

2007-05-08 @ 17:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback