Södermalm fredag-söndag

Godmiddag, måndag. Jag tänkte fulblogga lite och göra en sån där sammanfattande helgrapport, vad sägs?

I fredags ordnade
Eric och Emma after work på Locanda. Jag gick dit, tog ett glas vin och pratade med Karin. Efter en timme orkade jag inte stå upp längre. Släpade mig till t-banan, köpte en halvliter knäckglass, kraschade i soffan. Somnade halv nio.

I lördags hängde jag med Mackan. Vi undersökte nya köpcentret Skrapan. Jämförde kvaliteten på olika platt-tv, bland annat. Alla som vill köpa min bok kan gå till Akademibokhandeln i Skrapan. Den finns där, Markus har nu ordnat så man ser den ordentligt i samhällshyllan.

image308
Mackan

På kvällen gick vi på fest. Drinkarna var underbara och födelsedagsbarnet toppen. Tidigt på söndagsmorgonen vaknade jag kallsvettig ur en mardröm om att jag hade fylleringt gud och hela världen. Fatta ångesten. Jag var tvungen att kolla samtalslistorna på båda mobilerna innan jag kunde somna om.

Sen blev det frukost på String. Först fick jag träffa Mackans nya fina kombo Kristina. Sen kom hans roliga kompisar Kevin och Daniel. Vi åt plättar med sylt, jag läste en stor intervju med Jocke Berg i DN. Jag har egentligen bestämt mig för att Kent och jag inte hör ihop längre. Jag är ett sånt där stönigt fan som tycker att de två första plattorna var bäst (och Vapen & Ammunition, så klart).

Det hjälps inte. Jag satt där och läste om Jocke Berg och jag fick gåshud. For Kent I will always surrender.

Sen gick jag hem och grät lite i soffan. Sen åkte jag till jobbet och skrev om duellen Reinfeldt/Sahlin i Agenda. Den var sådär.

Nästa helg åker jag till Luleå. Hemmakväll på fredag, utekväll på lördag. Men först är det måndag hela veckan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback