Unbreakable

image307

I am untouchable
Try to shove me around
You cannot kick me down
You don't got what it takes
to get in
under my skin


Vissa säger att Elmo låter som Broder Daniel. I förolämpande syfte. Varför det? Elmo är sin egen.
Lyssna bara. Unbreakable är ett lika viktigt soundtrack för fjortisar som sliter med plågoandarna, världen och sig själva - rätten att gå sin egen väg - som en gång The Arks It takes a fool to remain sane. Eller för all del, Broder Daniels Shoreline. Det är stort. Jag önskar att Elmo hade sjungit för mig när jag var fjorton och iakttog min missförstådda finniga fula fejja i flickrummets spegelvägg. Då hade nog sorgen fått ge vika för trotset.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jadu, du satte orden i min mun. :)

Postat av: malin

läste din krönika. hittade honom, började älska honom. väntar på att hans album ska släppas så snart. jag undrar om du har hela texten till låten? :)

2007-10-23 @ 22:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback