Paltjakten

Petra till Lilith på vår förfest:

"Har du hört vad som har hänt? Jag har tappat en palt här i lägenheten. Jag tog fram ett paket med tre paltar och började skiva ner i grytan. När jag hade skivat en palt hände det nåt så jag gick iväg i lägenheten. När jag kom tillbaka till köksbänken låg det bara en palt i paketet. Jag lovar att jag hade två paltar kvar. Jag började leta överallt. På golvet, under köksbordet, i kökslådorna. Kanske hade jag palten i handen när jag gick ut från köket så jag började leta överallt, i soffan och i Tigers rum. Men palten var ingenstans. Så jag ringde Åsa, jag tänkte att om jag berättade hela historien skulle hon säga att 'Jamen det fattar du väl Petra att du har glömt palten vid stereon när du bytte låt' och så skulle palten vara där när jag kollade. Men Åsa svarade inte när jag ringde. Så nu är jag skiträdd att nån av Tigers kompisar ska hitta en möglig palt under nån säng om några veckor."

(Tiger är Petras son)

Kommentarer
Postat av: petra

en palt som kroppkaka men godare bra för er att eta som kommer fr sthlm tex eller norrköping

2007-08-15 @ 20:28:34
Postat av: Anna

Ha ha, den var rolig!

Postat av: Ted

Palt är en av de få maträtter jag inte gillar så jag kommer inte sörja denna försvunna palt. Tacka vet jag rensouvas. Det är bra norrlänsk mat.
/Ted

2007-08-16 @ 12:37:23
URL: http://tedtaikon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback