Baby, är det här vår låt?

En sak är säker. Jag har aldrig kunnat leka "Det här är vår låt" med mina romanser. Kolla bara listan nedan:

En kulturarbetarkille av den mer komplicerade sorten associerar jag ofelbart med Kate Ryans discoschlagerdänga Je t'adore. Ett bajenfans som älskar hårdrock tänker jag genast på när jag hör Carolas Evighet. En vacker pojke som jag hade spanat på i hundra år äger sången Gråt inte, kämpa Mari från nyuppsättningen av Jösses Flickor. Vill ni att jag ska fortsätta? En buse som det gick käpprätt åt skogen med men som passar utmärkt som polare fick When you were young med The Killers. Den är suverän, den var han inte värd! Någon som krossade mitt hjärta alldeles förfärligt hör samman med Robyns kaxiga Handle me - när ett mer passande val hade varit 50 ways to leave your lover med Paul Simon.

Om nån undrar hur jag kom på att skriva om det här tog jag ett varv i min iPod på tunnelbanan i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback