Den ultimata guiden till Luleå

Jag planerar att sätta samman den ultimata guiden till Luleå, för publicering här på bloggen. Vad måste man uppleva om man aldrig har varit där? Har du tips, mejla mig, så publicerar jag det jag behagar. Om någon har en bild på stjärnhimlen på nattklubben Cleo (även kallad Klamydiagrottan) som jag kan få publicera så kan ni väl snälla skicka den också.

Några av mina texter om Luleå:

Världens längsta storstadsweekend
(2007-03-02)

Nu sticker jag till Luleå och dansar (2007-02-16)

Gud, gör den här dagen mindre elak (2006-11-24)

En dammig akademi, ska det vara nåt att sträva efter?
(2005-06-19)

Det var längesen Härstedt var 18 år
(2005-03-27)

För mig har Storgatan i Luleå aldrig varit särskilt farlig (2005-02-13)

Har du tentakler eller slöja på huvudet, sak samma (2004-09-12)

Det känns som att stå i en flodvåg
(2001-06-26)

Kommentarer
Postat av: cubeXpert

Tänkte bara skicka in ett tips, men hittar ingen mejladress eller så.

Som gammal skivaffärsinnehavare i Luleå så känns det bra att ha lite koll på artister från Luleå. Har dessutom koll på alla svenska artister som dyker upp i iTunes Store (itmusik.se).

Nu har Sara Berg med rötterna i Luleå släppt en ny EP. Hennes bror med artistnamnet Ebb släppte förra året ett riktigt bra album.

Ska fundera på det där med Luleåtips med. Det är lätt att bli hemmablind...

Postat av: Åsa

Av ren nyfikenhet: vilken skivaffär förestod du?

Jag ska absolut kolla in Sara och Jonas. Jag kan behöva lite fin, ny musik i mitt huvud.

2007-03-13 @ 22:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback