Lämna mig inte

Jag har aldrig förstått det där med drömanalysens symbolik. En orm kan betyda mer pengar, en bil kan betyda nya möjligheter, eller vad de nu säger för nåt långsökt. När jag mardrömmer är det aldrig drunkningar eller drive by shootings eller annat actionartat. Jag mardrömmer att min bästa vän lämnar mig. Hon säger att hon hatar mig och aldrig mer vill se mig. Jag mardrömmer att jag är otrogen, att jag blir bedragen, att mina vänners barn föraktar mig, att jag misslyckas kapitalt på jobbet och blir av med det, att jag inte klarar matten på gymnasiet och därför inte kan söka in på högskolan. Det är inte särskilt svårt att förstå vad de mardrömmarna handlar om. Rädsla att bli lämnad, rädsla att misslyckas, att inte kunna leva upp till förväntningar. Skitenkelt om det skitsvåra i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback