Åh vad jobbigt!

Den här bloggen har legat nere sen i lördags. Blogg.se har bytt server eller nåt så jag har inte kunnat komma in. Naturligtvis har jag haft lust att blogga massor under tiden, som detta i söndags:

-----

Det var förvirrat vid frukosten i morse. Mobilerna visade en tid, datorn en annan. Jag kom på att vi kanske hade gått över till sommartid under natten. Jag håller aldrig reda på sånt.

Min kille erbjöd sig att ringa till Fröken Ur. Han kan numret, 90 510, i huvudet. När han var liten brukade han ringa dit. Han trodde att Fröken Ur satt och läste upp tiden på riktigt.

Jag nöjde mig inte med det. Började ifrågasätta varför man ställer fram klockan när man går över till sommartid, och ställer bak den för vintertid. Borde det inte vara tvärtom?

Min kille, alltid på Fröken Urs sida, blev frustrerad.

"KAN DU INTE BARA LYSSNA PÅ HENNE!?", utbrast han till slut.

-----

I måndags hade jag en ledare om homoäktenskap, som gräver kristdemokraternas grav. Läs den
här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback