Ledarskribent - inte av egen kraft väl?

För några veckor sedan läste jag i en blogg att mina kollegor Jesper Bengtsson och Ingvar Persson tog med mig till Aftonbladets ledarredaktion "som sin unga adept". Så pass? Jag anställdes före dem.

I dag läser jag i en annan blogg antydningar om att mina föräldrar skulle ha gett mig mitt jobb.

Vad fräscht ni argumenterar, grabbar!

Nu väntar jag bara på att nån bloggar om att jag, helt säkert, har legat mig till mitt jobb.

Att en tjej runt 30, blond dessutom, skulle lyckas som ledarskribent för att hon "jobbar hårt och skriver bra" verkar tydligen uteslutet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Utmärkt Åsa! Själv bor jag i ett land där kvinnor måste stå på sig för att ens kunna arbeta http://www.guardian.co.uk/money/2008/apr/23/worklifebalance.discriminationatwork) och då är det alltid inspirerande att läsa din blogg och dina krönikor.

2008-04-28 @ 18:24:40
Postat av: gulligullan

Jag har ett förslag - vi skickar de där gubbsen till Rågraven (en ort utanför Boden)!

2008-04-28 @ 20:00:17
Postat av: Patrik Hagerman

Wow! Ögnat igenom din Blogg...känner direkt power i ord å skrift...måste kolla upp dig på Aftonbladet...säkert en fullträff!! Stå på dig mot de ynkliga gubbarna! Go, go, go!!
//Patrik.

2008-05-01 @ 20:43:18
Postat av: Fredrik Lundh

Du är grym och just därför är du där du är!

2008-05-03 @ 09:24:28
Postat av: c

blond? blonderad vore väl mer korrekt.

2008-06-01 @ 11:17:19
Postat av: Frisören

Åsa har många saker som är äkta. Hårfärgen till exempel.

2008-06-02 @ 07:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback