Sådan är kapitalismen

Jag är förkyld ikväll. Så jag ligger hemma i sängen. Så himla synd, jag skulle ha gått på Girls Night på Grandpa. Jaja, nu är det som det är. Istället ska jag äta skinkmackor, dricka the och läsa Mats Strandbergs Bekantas bekanta. Han skriver bäst chicklitt i Sverige.

Vet ni vad jag tänker? Att det är skönt med köpstopp. Varenda modebloggare skriver om Marimekko för H&M, som lanseras i dag. De största märkena får mest textreklam av de kändaste fashionistorna.

Jag läser modebloggar som fan, de är i allra högsta grad "konsumtionsdrivande". Jag kommer aldrig att bli nöjd med min garderob och mitt utseende så länge jag lever. Jag kommer alltid att vilja köpa mer. Jag kommer tro att jag måste för att duga.

Det är så den är uttänkt, den nya skönhetshetsande kapitalismen. Just nu har jag paus från den.





...Ja, alltså, om man räknar bort en klänning från Tjallamalla som jag inte kunde motstå förra veckan (Ni får ursäkta modellens förtryckta hållning, klänningen är mycket schystare när man är stolt):
image434

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag håller med dig, jag kommer aldrig heller bli nöjd med min garderob. När jag köpt det jag letat efter så dyker det alltid upp nåt ännu bättre och ännu snyggare. Men shoppingen har lugnat ner sig sedan jag började blogga, får mycket utlopp där:)

Postat av: maja

Varför ha måsten? Jag kör på att bara köpa eko/fairtrade/secondhand/egensytt, gör dessutom det hela till en utmaning! I kontrast med det känns modehetsen som en sjukdom.

2008-04-12 @ 12:18:13
Postat av: maja

ps. men klänningen är jättefin!

2008-04-12 @ 12:19:07
Postat av: Pim Elfving

Tjena tjalla-maja Åsa... Jag har ävenså inköt en Tj-Mja-klänning för endast 400pix på Street. Superbt för min kassa... Jag skall väl oxå sätta in den på min m-blogg snart. Din är söt-blommig-och jättefin, min lättrandig med roliga bandknyt. Vi ses-Krumelina

2008-04-12 @ 15:27:32
URL: http://www.metrobloggen.se/Krumelina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback