Fredriks frågor

image350

Fredrik Reinfeldt i riksdagens partiledardebatt, juni 2007:


"Jag kommer att ställa tre frågor till Mona. Jag kommer att ställa dem här i dag, och jag ber om ursäkt om jag kanske blir lite tjatig, för jag kommer att återkomma till dem. Jag ställer dem, eftersom jag tror att svenska folket vill ha ett svar på dem. Mona, vad vill du göra? Hur ska du göra det? Med vem ska du göra det?"


Ur min krönika
Den store ledaren, december 2007:

 

"Det förrädiska är att frågorna är sexistiska. Med vem ska du göra det, Mona? Med Lars, Peter eller kanske Maria? Hur ska du göra det? Fredrik Reinfeldt hade knappast jagat en manlig, socialdemokratisk partiledare med samma "frågor". De framställer henne som kvinna i första hand, inte som partiledare."



Fredrik Reinfeldt i riksdagens partiledardebatt igår:


"Vi kommer att fortsätta att ställa den fråga som jag ställt många gånger till Mona Sahlin, nämligen: Vad vill du göra för Sverige, hur ska du åstadkomma det du vill göra, och med vem ska du genomföra politiken?"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Miracles do happen.

2008-01-17 @ 16:54:16
Postat av: Richard Slätt

Hej åsa!

Minst sagt länge sedan! anywho... hade det varit mer ok att ställa frågan på ett annat sätt? Är det frågan i sig eller sättet den ställs på som gör dig förbaskad? Frågan ställdes även när GP var boss, även om det inte var lika utstuderat med samma upprepning men frågan ställdes ju hela tiden. Jag undrar också vad det är Socialdemokraterna på riktigt vill men man behöver tydligen inte vilja något för att vinna tillbaka väljarna.

KRAM!
R - som fått valp och älskar livet som hundägare.

Postat av: Åsa

Hej!

Long time no seen :-) Du vet, det är sättet Reinfeldt ställde frågorna på, utstuderat. Vilket också bevisas av att han ändrade dem efter genuskritiken. Vad kul med hundvalpen! Jag blir avis!

Kram

2008-01-22 @ 15:04:37
Postat av: Richard Slätt

Min tanke kring det där om retoriken:

Att han haft någon som just hjälpt honom med den meningen till slut eftersom alliansen förstår att den kommer bli bärande under ganska lång tid. Jag tror den hade kommit oavsett kön på partiledaren, faktiskt.

kram!

2008-01-25 @ 15:43:35
URL: http://rattochslatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback