Ljuva, starka Elisabeth!

image355
Elisabeth Ohlson Wallin. Foto: Elisabeth Ohlson Wallin

I dag vill jag
slå ett slag för
Elisabeth Ohlson Wallin, som är nominerad till årets homo och årets kämpe på Gaygalan. Rösta på henne här!

Elisabeth har under 2007 turnerat med den starka utställningen In Hate We Trust. I vår debuterar hon som programledare i "Beckman, Ohlson & Can" på SVT.

Elisabeth är viktig för mig. Ända sedan 2001, då jag släppte första versionen av Bortom normen, har Elisabeth hejat på. Med sin övertygelse om alla människors rätt att vara sig själva, och med sin kamp mot homofobin, har hon blivit en av mina förebilder.

Inte blir det sämre av att hon har lyckats ta en riktigt bra bild på mig:


(klicka)

Elisabeth, du rockar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback