Mitt sommarlov


I somras.

Jag är
intervjuad i Norrbottens-Kuriren idag, om mitt sommarlov. Jag lovar att ägna hösten åt att avskaffa Kungahuset och FRA. Motståndskampen ska utgå från Debaser Slussen. Men HUR KUNDE JAG missa att nämna Euro Pride? Jag måste haft sommarkoma när jag svarade på frågorna.

Apropå sommarlov. Jag har inte berättat så mycket om mitt. Här kommer sommarens tre bästa:

Lata dagar i mina föräldrars trädgård
med Hampus och Magnus. Vi gjorde inget utom att vicka på stolarna och dricka presskaffe. När de snöade in på Kiss tittade jag på häggen. Larverna har tagit den i år igen. Spunnit in den i det spöklika vita. Vissa säger att man måste bespruta den med såpa. Andra: "Det är bara att hugga ner". Jag skulle vilja be häggen att härda ut. Det blir alltid bättre. Du kommer att dofta igen.

Midnattssol i Jokkmokk. Centralorten var helt övergiven för det var Kirunafestival. På Gasskas satt bara 40-taggare som ropade: "Jaha, det är du på Aftonbladet! Vad ska du skriva om oss!" Men ljuset var förföriskt och funkishusen underbara. På vägen hem gick det renar på vägen som Hampus ville klappa. Magnus la sig mitt på landsvägen och sa: "Jag tänker då inte följa med till Luleå. Jag tänker då ligga här." Han reste sig snabbt när en bil hördes i fjärran.

Luleå marknad med Ann. Hon fick mig att trivas bland souvasstånden och dammsugarmunstyckeförsäljarna. Dessutom bjöd hon på mjukglass med saltströssel. Hon är otrolig, den kvinnan. Läs mer här.

Ja, jag vet, sommaren är inte över än. Men sommarlovet är. Jag "processar" det.

Kommentarer
Postat av: gulligullan

Har du vari i Jokkmokk, utan att hälsa på mig?!

2008-07-23 @ 16:30:55
Postat av: My

Alltså. Det är ju jättefint att folk har varsinn blogg där de skriver om sina drömmar och kompisar och visar bilder på sina nya skor och sådär, men är det ett jobb? Vad är isåfall allmänintresset? Får ni liksom betalt för det här från Aftonbladet? Helt ofattbart faktiskt.



(Lite chockad efter att ha läst nån månad).

2008-07-24 @ 01:04:12
Postat av: Åsa

Hej My



Den här bloggen är inte ett jobb.

Jag får inte betalt för den från Aftonbladet.



Åsa

2008-07-24 @ 10:14:35
Postat av: My

Okej då ger jag två tummar upp för den. Sorry.

2008-07-24 @ 10:33:38
Postat av: Annelie

Jag vill också klappa en ren.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback