Glasschock

Jobbar sent. Har jour. I dag började jouren extra sent. När jag skulle åka till jobbet vid tvåtiden, stod i hallen med ytterkläderna på, upptäckte jag en vit pöl på köksgolvet. Vad? Hade jag spillt mjölk på morgonen?

Nej. Det luktade vanilj. Det visade sig vara smält glass. Som rann från frysen.

Min kyl/frys är vintage. Den har typ hängt med sedan 1960-talet. Fatta miljöboven. Jag skulle byta den i höst men det blev uppskjutet till efter jul. Synden straffar som bekant sig själv. Nu stod jag här med rinnande glass.

Bättre vetande personer i min omgivning sa att kompressorn hade gått.

Jag slängde, torkade och sanerade medan de på jobbet höll eftermiddagsmöte. Sedan, när läget äntligen var under kontroll, började kylen/frysen funka igen. Kylan kom tillbaka.

Från och med nu är mitt liv som rysk roulette. Är glassen kvar i frysen i dag eller ligger den på köksgolvet? kommer jag fråga mig varje gång jag sätter nyckeln i låset.

Det gamla härket måste ut. Snabbt.

Kommentarer
Postat av: Magnus



"Det är inte som förr

ni är dom döda

vi är dom nya

ta fram det nya"



/ Ebba Grön

2008-10-22 @ 12:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback