Apropå elakheter

Jag har från och till problem med snubbar (ja snubbar) som skitar ner kommentarstrådarna i den här bloggen med personangrepp. De har tydliga problem med att jag är kvinna, ledarskribent, feminist och normkritiker. De skriver hur korkad och ful jag är. De spekulerar i saker som: "Hon är nog bara en blekt blondin".

Jag är van vid sånt från min mejlbox i Aftonbladet. Den fylls nästan dagligen på med nya
spyor. Det har med åren blivit en del av min vardag.

Med bloggen är det annorlunda. Jag betraktar den som mitt vardagsrum. Det som inte får sägas i mitt vardagsrum, får inte heller sägas här. Så från och med nu modererar jag kommentarerna. Skit publiceras inte.

-----

För övrigt är det intressant hur provocerande det verkar vara med en kvinnlig ledarskribent som skriver en personlig blogg. När jag skriver om politik stämplas jag som korkad: det ska jag som kvinna hålla mig borta från. När jag inte skriver om politik stämplas jag också som korkad: det ska jag som ledarskribent hålla mig borta från. Damned if you do och damned if you don't.

Kommentarer
Postat av: John

Det är ganska tröttande med kvinnliga skribenter som hävdar att vi män har "problem med att de är kvinnor", och att vi blir "provocerade" av dem. Du, som hävdar det unika hos var och en, borde väl definitivt inte straffa en hel grupp för det en liten klick ägnar sig åt. Jag får intrycket av att det det hela är en pretext för att s.s.s. slippa ta till sig argument och kritik som du/ni inte kan bemöta. Dessutom: Jag har då aldrig läst exempelvis dig klaga på alla lismande typer som skriver in på din blogg, och hyllar dig som om du vore Moder Teresa! För seriösa skribenter bör hyllningar rakt upp i ansiktet betraktas som förakt!

2008-09-16 @ 12:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback